Meble biurowe, apteczne i hotelowe

PL | EN

Prasa

RYNEK MODY 1.2006

RYNEK MODY 1.2006

DEKAM PORTRET FIRMY

Meble sprzedają modę

Aby z sukcesem sprzedawać ubrania, trzeba zaoferować nie tylko kolekcję atrakcyjniejszą niż u konkurencji, ale także zadbać o „oprawę”, wyposażenie sklepu zgodne z charakterem oferty i strategią marki.

 Przekraczając próg sklepu, klient musi mieć pewność, że znalazł się w przyjaznym środowisku, a aranżacja wnętrza powinna mu ułatwić dokonanie właściwego wyboru – mówi Kamil Dębowski, właściciel firmy DEKAM i dodaje - często proces kupowania porównywany jest ze spektaklem, w którym sprzedawcy i klienci są jednocześnie aktorami i widzami, a naszym zadaniem jest zaprojektowanie przestrzeni, w jakiej odbywa się ten spektakl. DEKAM, firma z siedzibą w Olsztynie, projektuje i wykonuje zabudowę wnętrz handlowych i usługowych. Jest autorem kilkudziesięciu realizacji w kraju, ale meble DEKAM-u znajdują się również w placówkach handlowych Niemiec i Rosji.

Systemy ułatwień

Producenci mebli do sklepów odzieżowych, muszą brać pod uwagę sprzeczne oczekiwania zleceniodawców. Każdy właściciel sklepu odzieżowego chce, aby jego oferta wyróżniała się sposobem ekspozycji, a jeśli dotyczy to sieci sklepów, dochodzi do tego wymaganie powtarzalności atmosfery - w różnych miejscach, na różnych powierzchniach. Jednocześnie, każdy szuka rozwiązań najkorzystniejszych cenowo. Takim klientom DEKAM oferuje zabudowę standardową – szlachetna stal w połączeniu z drewnem, szkłem, płytami, tworzywami sztucznymi. Są to systemy ścienne, ale również meble wolno stojące, lady, gondole, stoliki, wieszaki. Wszystko to razem umożliwia tworzenie wielu wariantów zabudowy, indywidualizowanej doborem i układem modułów. Atuty systemu to elastyczność i mobilność - gdy trzeba dostosować układ mebli do aktualnej oferty, z łatwością poradzi sobie z tym personel sklepu. I sprzedający, i kupujący doceniają przejrzystość ekspozycji – modułowy system DEKAM-u pozwala na wyeksponowanie wszystkich walorów kolekcji. Kombinacje pólek i wieszaków ułatwiają komplementarną prezentację grup stylistycznych, kolorystycznych itd. Stwarzają możliwość wyeksponowania wybranych modeli, zapewniając jednocześnie optymalną dostępność do wieszaków i łatwość przejrzenia całej oferty. Zaletą tych rozwiązań jest elegancka dyskrecja, jaką zapewnia połączenie stali, szkła i drewna. Lekkie, przejrzyste konstrukcje nie konkurują we wnętrzu z ofertą, pełnią wobec kolekcji funkcję służebną. Kamil Dębowski podkreśla, że każde rozwiązanie wykorzystujące standardowe moduły może zyskać niepowtarzalność dzięki zastosowaniu nietypowego oświetlenia, wyeksponowaniu firmowego logo, akcesoriów reklamowych itp.

 Indywidualne zamówienia

Wyzwaniem dla DEKAM-u są jednak meble nietypowe, tworzone na indywidualne zamówienie. Właściciel firmy nazywa je poligonem, testem możliwości i podkreśla, że są to możliwości duże, gwarantowane kreatywnością projektantów i zapleczem technicznym. Podejmując się realizacji zadań nietypowych, projektanci uwzględniają wszystkie - możliwe do zrealizowania - oczekiwania zleceniodawców. Poczynając od oryginalnych rozwiązań architektonicznych i prac budowlanych aż po dobór i wykonanie mebli. Także - wszelkich akcesoriów reklamowych. Nowoczesny park maszynowy pozwala na osiągnięcie najwyższej jakości wykonawstwa - także nietypowej zabudowy, a DEKAM, realizując inwestycje „pod klucz”, wyposaża sklepy w manekiny, systemy antykradzieżowe, bramki wejściowe, kasy, wagi, firmowe wieszaki, kosze, wózki. Słowem, we wszystko, co jest niezbędne do funkcjonowania sklepu i magazynu.

Mówiąc o jakości, o ciekawych wzorniczo dokonaniach firmy, o terminowej realizacji zamówień, Kamil Dębowski cytuje firmowe motto marki GUCCI - Jakość pamięta się dłużej niż cenę.

Strategia marzeń

Wymieniając realizacje DEKAM-u dla takich firm jak, m.in. GALERIA CENTRUM, MORGAN , TIFFI, BOLERO, TREND właściciel firmy podkreśla, że wyposażenie sklepu powinno pracować na jego dobre wyniki, na rentowność powierzchni, oferując klientom realizacje o korzystnej relacji między jakością a ceną. Aby to zadanie realizować, firma musi opracować strategię przynajmniej na dwa lata. Najbliższe cele DEKAM-u to; stworzenie w całej Polsce przedstawicielstw i własnych oddziałów handlowych oraz wejście na rynki zagraniczne, także poprzez udział w branżowych targach. A równolegle - budowa hali produkcyjnej, magazynu, sali ekspozycyjnej i zaplecza biurowego. Szanse na spełnienie tych marzeń są duże, bo to, że meble też sprzedają modę, wie już każdy właściciel sklepu.

« powrót

Wszelkie prawa zastrzeżone (©) 2013

Projekt i realizacja: